Sociala medier, avsnitt 7: Do's and dont's

Do´s and Dont´s när du rekryterar med Sociala Medier

Är man inte van vid sociala medier kan det te sig skrämmande att kunna nå hela världen från din telefon.  Men det är inget att frukta det är bara vissa saker man bör tänka på.

Vi har samlat upp några "Do's" och "Dont´s" för att säkra upp att du kommer igång på ett bra sätt. 

Tänk på att inget är skrivet i sten, skulle du lägga ut ett inlägg, en kampanj eller annat som du sedan ångrar så kan du alltid stänga ner den eller ändra i den trots att den är publicerad.

Man bör dock kasta ett extra öga när man går ut och representerar ett företag, en produkt eller tjänst. Tyvärr finns det många som är snabba på att kommentera saker de inte anser vara korrekta och det är enklare att göra det på nätet där man inte har motparten fysiskt närvarande.

Nättroll är något som det pratas mycket om i medierna - de finns dessvärre och man kan inte komma bort från dem men man kan säkra upp så att man, i den mån det är möjligt, gör rätt från början!

Starta

Don't make assumptions about your audience. It is a mistake to think your audience is going to act a certain way just because you think they will. Treat your audience as a subject, not as an object. Your work on social media is a dialogue, a conversation between you and that individual.